Long Journey Start With First Step

Long Journey Start With First Step

Sunday, February 8, 2015

Musafir ke OZ

Having Fun Picking Plums

Inshaa Allah kalau tiada aral melintang dan jika di beri keizinan oleh Penguasa Alam, maka saya dan isteri bakal terbang ke OZ untuk musafir sejarak waktu melihat kehebatan alam ciptaan Allah di samping mencari sedikit rezki daripada khazanah rezki Allah yang Maha Luas.

Surah Ali-Imran ayat 190-191 "Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi ulul albab. (Iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka banyak berfikir tentang penciptaan langit dan bumi seraya berkata, Wahai Tuhan kami Kamu tidak menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami daripada seksa neraka "

Laman Blog Kembara OZ ini bakal menjadi wadah curahan rasa dan catatan travelog yang memahat sejarah buat tatapan anak cucu saya dan penggemar renung dan fikir serata alam. Semoga ada manfaatnya untuk kebaikan umat. Inshaa Allah segala coretan di Laman ini bakal menjadi bahan asasi dan penyedap rasa ceritera Buku Kembara OZ nanti. Till then enjoy when you can.

@@@

No comments:

Post a Comment