Long Journey Start With First Step

Long Journey Start With First Step

Saturday, March 14, 2015

Caravan Park

Di Ronchester Pak Din tinggal di Caravan Park. Warga OZ memang biasa dgn budaya caravan. Ia umpama rumah yg bergerak, home on wheels. Bila bergerak dari satu daerah ke satu daerah yg lain untuk tujuan kerjaya atau bercuti, caravan akan di hook pada kreta atau 4wd. Di sini caravan park menjadi public infra yg biasa.

Di Rochester Caravan Park ini pihak pengurusan menyediakan kemudahan tapak caravan utk disewa. Pak Din lihat mcm2 jenis ada di sini. Ada yg super canggih dan high tech. Di sini iuga ada caravan dan cabin utk sewaan. Kadarnya antara A$60-A$120 seminggu. Deposit bon cagaran ialah antara A$150-A$200.

Empat hari pertama di sini Pak Din merasa duduk di cabin utama yg di khas sebagai cabin tamu. Unit ini lengkap dengan sgala kemudahan termasuklah peralatan memasak, pinggan mangkuk, freezer, sofa, katil kelamin, katil double-decker, LED tv 42", microwave, dinner table, iron, aircond & heater.

Pak Din tinggal di cabin sementara menunggu unit caravan for married couple available.

Pada Friday semalam Greg manager kat sini bagitau Pak Din, "The caravan is ready and you can have your key now."  So by 3pm Pak Din & Mak Wan kena kosongkan cabin dan pindah ke our little nice caravan.

Caravan Park ini Mampu Menampung 177 Units Kediaman Pada Sesuatu Masa

Ni view dlm Caravan Pak Din
Caravan paling canggih di Rochester

No comments:

Post a Comment